“شاه ما جان خود بداد”
چند سال پیش، یکی از خادمین خداوند سرودی سرایید که هر بار آن را میشنوم، بدنم به لرزه در میآید و اشک در چشمانم جمع میشود.
…
چند سال پیش، یکی از خادمین خداوند سرودی سرایید که هر بار آن را میشنوم، بدنم به لرزه در میآید و اشک در چشمانم جمع میشود.
…
مسیحیان جهان در آستانۀ برگزاری بزرگترین و مهمترین عید خود هستند. اکثر مردم، و حتی بسیاری از مسیحیان، تصور میکنند مهمترین عید در مسیحیت، عید میلاد مسیح است. اما در سدههای نخستین مسیحیت، عید قیام یا همان زندهشدن مسیح، مهمترین عید به شمار میآمده،
…
بچه که بودم، در محلهمان میوهفروشی داشتيم که سر کوچه بساطش را پهن میکرد و میوه و سبزیجات میفروخت.
…
پطرس رسول در نخستین موعظهاش در روز عید پنطیکاست، ده روز پس از صعودِ خداوندگارْ عیسی، به جماعت فرمود: “پس قوم اسرائیل، جملگی بهیقین بدانند که خدا این عیسی را که شما بر صلیب کشیدید، خداوند و مسیح ساخته است.” (کتاب اعمال رسولان ۲: ۳۶). بله، پیامدِ قیام یا زنده شدنِ عیسای ناصری، این بود که او “خداوند”، یعنی ارباب و مالک و خداوندگار ما گردیده است. آیا او خداوند و مالکِ دل شما نیز هست؟
ایماندارانِ به مسیح، از همین دنیا، از راه ايمان به مسيح خداوند و واقعيت مرگ او بر صليب و قيام و رستاخيز او از مردگان، “حيات جاويدان” را شروع میکنند و از آرامش و سعادت حقیقی و درونی بهرهمند میگردند.
…
شاید شما نیز این تجربه را داشتهاید که بعضی از آیات برایتان از ارزش و مفهوم خاصی برخوردارند. برای من که چنین است.
…
مسیح چند روز پیش از مصلوب شدنش، در “یکشنبۀ نخل”، در میان فرياد شادی پیروانش، سوار بر کرۀ الاغی، فروتنانه و پیروزمندانه وارد اورشلیم شد. گرچه مسيح در روز جمعۀ همان هفته، مصلوب و کشته شد و در روز يکشنبه، از مردگان برخاست و سپس به آسمان صعود نمود.
…
مسیحیان، امسال هم مانند هر سال، عید بزرگ قیام یا رستاخیز را به مناسبت سالگرد زنده شدنِ عیسای مسیح پس از مرگ، برگزار میکنند.
…
این روزها، در خبرها میشنویم که چطور مردم در بعضی از کشورها خواستار تغییر حکومت خود هستند و در این راستا، دست به شورش و جنگ میزنند، و چطور رئیس مملکتشان با توسل به زور و کشتار، میکوشد خواستۀ مردم را سرکوب کند. این مرا به یاد ورود شاهانۀ عیسی به اورشلیم میاندازد، به یاد روزی که به “یکشنبۀ نخل” معروف است.
…